Gå til hovedindhold

Dagens struktur

her kan du læse om dagens struktur

Børnenes stemme er vigtig

Vi starter dagen med en prioritering af, at børnene kommer godt ind i institutionen og der er tid til en god og tryk aflevering. Samtidig er der etableret små afgrænsede læringsrum med tegning, konstruktion og dukkeleg.

Formiddagen er oftest præget af vokseninitierede læringsrum og børnene er som oftest i deres faste gruppe eller opdelt på årgange.

Samlingsstunden og spisningen er helt centrale elementer i Bording Børnebys dagligdag. Her kan der sætte fokus på alle læreplanens elementer.

Eftermiddagen er et mere frit læringsrum, hvor børnenes egne og indbyrdes initiativer suppleres med enkelte vokseninitierede aktiviteter.

Gennem hele dagen justeres læringsrummet efter børnenes behov og da alle børns behov er forskellige, vil der også være børn der i perioder af dagen, har deres egen rytme. Hele dagen er både ude-rummet og inde-rummet i spil, som læringsrum. Det samme gælder når vi flytter os ud af egen matrikel, hvad enten det er til fods, på cykel eller i bus.